Nové tipy a triky pro asistenty pedagoga: Práce s žáky s vadami řeči a poruchami pozornosti

Dne 11. prosince 2024 proběhlo metodické setkání asistentů pedagoga v prostorách Magistrátu města Ostravy. Seminář vedla Mgr. Šárka Sohrová, která poskytla cenné rady a zkušenosti pro práci asistentů pedagoga. Tématem setkání bylo, jak může asistent pedagoga (AP) pracovat s žákem s vadou řeči a jak korigovat žáka s poruchou pozornosti.

Asistenti se na setkání seznámili s praktickými radami pro jejich praxi v uvedených tématech. Byly jim představeny tipy na publikace, které se osvědčily při práci s žáky s vadami řeči a poruchami pozornosti. Inspiraci našli také v pořizování pomůcek pro tyto žáky, jako jsou karty Dračí učení, zátěžové hračky, gumy na židlích a další.

V rámci setkání se asistenti věnovali dětem s diagnózou dysfázie a ADHD. Byly ukázány typické projevy těchto diagnóz, z nichž byly vyvozeny potřeby dětí a formy vhodné dopomoci AP v kontextu spolupráce s učiteli a rodiči žáka. Sdílely se příklady z praxe a vyzkoušené efektivní postupy.