Komunikační dovednosti v praxi

Datum/Čas
Datum - 01. 06. 2020
Čas - 8:00 - 15:00

Místo události
Nová radnice Ostrava

Počet volných míst
2

Místo:             budova Nové radnice, č.dv. 306, 3. patro, Prokešovo náměstí 8, Moravská Ostrava

Datum:           1.6.2020

Čas:                8:00 – 15:00 hod.

L SEMINÁŘE:

Komunikace je hlavním pracovním nástrojem učitele. A komunikační dovednosti jsou tedy neustále se vyvíjejícím se nástrojem, který nikdy není hotový. Proto je třeba podporovat rozvoj komunikačních technik, nadhledu a účelu. Akce je zaměřená nejen na konkrétní komunikační techniky, ale také na fakt, že každý dětský věk vyžaduje jinou formu, obsah a kompetenci. Akce je rozdělená do čtyř bloků.

  1. blok (2 hodiny): Komunikace má dva hlavní procesy – vnitřní (myšlení) a vnější (mluvení). Mezi oběma procesy se celý život tvoří vazba, která má kvalitativní charakteristiku. Účastníci se budou rozdíl v těchto oblastech učit chápat a rozeznávat – že mladší dřív mluví než myslí a starší by to měl mít naopak. Většina lidí si není vědoma faktu, že si toho hodně myslí, ale relativně málo řeknou, řadu informací neumí zformulovat, ale také často mluví, aniž by rozuměli. Patří k tomu i dovednost klást otázky.
  2. blok (2 hodiny): Je třeba znát rozdíly mezi malými, většími a dospívajícími dětmi a samozřejmě dospělými. Velkou bolestí sboroven je nedostatečná kompetence a dovednost komunikace mezi učiteli, popř. mezi učiteli a rodiči. S každým věkovým obdobím je jiná domluva a je třeba, aby to učitelé znali a akceptovali. Účastníci se proto dozvědí charakteristiky komunikace jednotlivých věkových období.
  3. blok (2 hodiny): Komunikace není jen verbální, ale je existuje také komunikace tělem („řeč těla“), emocemi (prozodie) a komunikační nedostatky (tzv. paraverbální jevy). Učitelé potřebují znát a ovládat všechny čtyři oblasti, protože v opačném případě se jednak s dětmi nedomluví a navíc se stávají terčem parodování a nápodoby. A zde se ukazuje komunikace mezi učiteli jako klíčová – kolegové jsou první, kdo by měl umět říct kolegovi, když se příliš odchyluje od normy. Ať formou nebo obsahem.
  4. blok (1 hodina): Každý člověk se potřebuje naučit přijímat i formulovat zpětnou vazbu. Když se ve vztazích začne něco kazit, zpravidla je to roto, že se rozpadá komunikační zpětná vazba. Účastníci se tedy dozvědí zákonitosti a formy zpětné vazby, včetně základních komunikačních technik, kterými se zpětná vazba formuluje. Do tohoto bloku spadá i závěrečný dialog, dotazy a diskuze.

Lektor semináře:

Mgr. Jiří Halda: speciální pedagog a rodinný terapeut.  Orientuje se na poruchy chování a učení a rodinné vztahy. To, že poruchy vychází z chybných rodinných vzorů je dávno známo. Proto je problém dítěte vždy problém celé rodiny. Orientuje se tedy na  rodinu jako organismus, kde má být všem dobře a všichni si mají být jisti svým místem. Je nepříliš aktivní sportovec, miluje válení kombinované s povalováním a je nenadaný, ale velmi vášnivý hráč na baskytaru.

Seminář je určen pro zřizovatele, ředitele ZŠ a MŠ, ostatní pedagogické pracovníky.

Rezervace

Rezervace jsou uzavřeny.