Aktuálně vyhlášené výzvy a podpory

Výzva k podpoře školního stravování žáků základních škol (MŠMT, pro rok 2022)
Účelem této dotační výzvy je podpořit školní stravování žáků a žákyň základních škol, jejichž rodina se ocitla v nepříznivé finanční situaci. Dotaci lze využít také pro žáky, kteří jsou konfliktem na Ukrajině donuceni hledat útočiště v České republice a pobývají zde na základě víza za účelem strpění. Žádosti o dotaci se podávají nejpozději do 18. dubna 2022. Bližší informace naleznete na stránkách MŠMT – ZDE.

Výzva pro podávání žádostí o poskytnutí dotace na podporu vzdělávacích aktivit národnostních menšin v roce 2022 (MŠMT)
Cílem programu je podpora vytváření podmínek pro naplňování státní politiky v oblasti vzdělávání v jazycích národnostních menšin, programu podpory vzdělávání dětí a žáků pocházejících z odlišného jazykového a kulturního prostředí, podpora projektů multikulturní výchovy dětí, žáků a mládeže do věku 26 let směřující k posilování vědomí o obecné lidské sounáležitosti, poznávání historie a kultury jiných národů, vedoucích ke vzájemné toleranci a boji proti rasismu a xenofobii. Termín pro přijímání žádostí je do 19. dubna 2022. Bližší informace naleznete na stránkách MŠMT – ZDE.

Výzva pro podávání žádostí o poskytnutí dotace na podporu aktivit integrace cizinců v regionálním školství v roce 2022
Dotaci lze žádat na aktivity realizující některou z níže uvedených tematických oblastí, které se mohou vzájemně prolínat: Tvorba metodických a výukových materiálů a učebních pomůcek pro pedagogické pracovníky, zejména v oblasti podpory vzdělávání dětí a žáků cizinců s tematickým zaměřením společenskovědních předmětů, zejm. českých dějin, tvorba vzdělávacích programů a výukových metod zaměřených na individuální vzdělávací potřeby dětí a žáků s nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka a odstraňování nerovností ve vzdělávání těchto dětí a žáků, zvyšování úspěšnosti přechodu mezi jednotlivými stupni vzdělávání (z předškolního do základního vzdělávání, ze základního do středního vzdělávání), podpora spolupráce rodiny a školy v oblasti vzdělávání dětí a žáků cizinců, integrační mimoškolní volnočasové aktivity, například sportovní, kulturní, umělecké či společenské, podpora kulturních, osvětových a dalších akcí organizovaných majoritní společností nebo cizinci s cílem sdílení informací o kultuře a poměrech v zemi původu cizinců a o podmínkách jejich existence v České republice, zvyšování kompetencí odborných pedagogických pracovníků a nepedagogických zaměstnanců v oblasti výuky dětí a žáků s nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka, včetně výměny dobré praxe, letních škol, síťování a setkávání pedagogických pracovníků v průběhu školního roku napříč školami, apod., organizace letních škol pro žáky cizince v základním vzdělávání a pro žáky, kteří mají prokazatelně obdobné integrační potřeby jako cizinci a pro pedagogické pracovníky zaměřené zvyšování dovedností pro vzdělávání dětí a žáků cizinců, podpora služeb interkulturních pracovníků, komunitních tlumočníků a asistentů/spolupracovníků pedagoga z řad cizinců k usnadnění a zkvalitnění komunikace mezi cizinci, školou i veřejností.Termín pro přijímání žádostí je do 18. 4. 2022. Bližší informace naleznete na stránkách MŠMT – ZDE.

Mimořádná výzva k podpoře projektů v programech Erasmus+ a Evropský sbor solidarity
Mimořádná výzva umožní financovat projekty, které reagují na situaci na Ukrajině. Organizace a neformální skupiny mladých lidí mohou žádat o podporu svých aktivit v akcích Partnerství malého rozsahu a Projekty participace mládeže (Erasmus+ mládež) a Solidární projekty (Evropský sbor solidarity). Pro všechny aktivity je termín pro odevzdání žádosti stanoven na 4. května 2022 ve 12:00. Další kolo pro předkládání grantových žádostí je pak plánováno na říjen 2022. 

Pro zájemce z řad organizací i neformálních skupin mládeže poskytne DZS konzultace jejich projektových záměrů. Konzultace budou probíhat online po předchozí registraci vždy ve čtvrtek mezi 14. a 16. hodinou. Podrobnější informace o výzvě a odkazy k podání žádostí nalezente na stránkách DZS – ZDE.