Publikace „Pozor schod! Aneb co s nadaným žákem“

Národní pedagogický institut ČR vydal publikaci s názvem „Pozor schod! aneb co s nadaným žákem“, kterou si můžete stáhnout ZDE. Na stejné stránce naleznete také další materiály k podpoře nadaných dětí a žáků. Publikace Pozor schod! aneb co s nadaným žákem směřuje učitele, odbornou i laickou veřejnost, kteří si kladou otázky: „Jak to, že u nás ve škole nejsou žádní žáci s nadáním nebo jich můžeme na celé škole spočítat jen na prstech jedné ruky?“ „Jak to, že nejsou u mě ve třídě?“ A proč se vlastně zabýváme žáky s nadáním? Jsou přeci schopni se o sebe postarat sami. Žáci s nadáním mají svoje odlišnosti stejně tak, jako žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, se kterými už učitelé obvykle pracovat umí. Žáci s nadáním bývají citliví, perfekcionističtí, nemají uspokojeny nejen studijní potřeby, ale také ty základní. Mohou propadat depresím, být nešťastní, k sobě kritičtí. Přitom při správné podpoře mají tolik co nabídnout nejen školní třídě, ale v budoucnu i nám všem. Stejně tak, jako se věnujeme všem ostatním žákům, i nadaní tedy potřebují pomocnou ruku.