Jak funguje bilingvní výuka? Pedagogové si ji vyzkoušeli na vlastní kůži
Možnost zažít bilingvní výuku v reálném prostředí nabídla pedagogům odborná akce Důležité aspekty bilingvního vzdělávání, která se uskutečnila 21. května 2025 na ZŠ a MŠ Ostrava, Ostrčilova 10, p. o.
Tato vzdělávací aktivita byla určena zejména učitelům a vedení základních škol. Účastníci si mohli zvolit předměty – od angličtiny, přes science, matematiku až po tělesnou výchovu – a nahlédnout přímo do výuky, která probíhá česko-anglickou metodou. Otevřené hodiny byly připraveny pro první i druhý stupeň.
Díky dvěma náslechovým blokům získali přítomní velmi konkrétní představu o tom, jak bilingvní model funguje v praxi. Pozorovali nejen práci pedagogů, ale i jazykovou interakci a reakce žáků v různých výukových situacích.
Po skončení výuky se hosté zapojili do diskuze s vedením školy. Ředitelka Mgr. Lenka Lednická a zástupkyně pro bilingvní výuku Mgr. Taťána Bahnerová otevřeně sdílely zkušenosti z každodenní praxe i klíčové aspekty zavádění tohoto specifického vzdělávacího přístupu. Řeč přišla na nábor učitelů, jazykovou podporu i začlenění bilingvní výuky do školních osnov.
Odezva účastníků byla více než pozitivní. Učitelé ocenili možnost zažít výuku na vlastní kůži, získat nové impulzy a vyměnit si zkušenosti s kolegy z jiných škol. Akce ukázala, jak cenné je sdílení praxe a otevřená debata v rámci profesního rozvoje.




