Metodické setkání koordinátorů nadání MŠ
Dne 30. října se konalo Metodické setkání koordinátorů nadání mateřských škol, zaměřené na formativní hodnocení jako nástroj podpory nadaných dětí. Formativní hodnocení v předškolním vzdělávání je přístup zaměřený na podporu učení dětí prostřednictvím průběžné zpětné vazby, která umožňuje přizpůsobovat vzdělávací proces individuálním potřebám a pokrokům každého dítěte.
Přednáška se zaměřila na klíčové principy formativního hodnocení, jako je systematické pozorování, poskytování konstruktivní zpětné vazby a aktivní zapojení dětí do jejich vlastního učení. Diskutovány byly konkrétní strategie a nástroje, které učitelé mohou využít ke sledování rozvoje dětí a k podpoře jejich kognitivních, emocionálních a sociálních schopností. Přednáška také ukázala, jak formativní hodnocení přispívá k inkluzivnímu vzdělávání a podporuje rovnost příležitostí ve vzdělávání.
Toto setkání bylo již druhé ze série čtyř setkání, která jsou plánována. Metodické vedení zajistila Ing. Martina Čaputová a hostem byla PaedDr. Dana Schönová.
Cílovou skupinou byli koordinátoři nadání mateřských škol, kteří se aktivně zapojili do diskuzí a sdílení zkušeností. Setkání přineslo mnoho inspirativních myšlenek a praktických nástrojů, které mohou pedagogové využít ve své každodenní praxi.
V příštím roce plánujeme pokračovat v této inspirativní sérii metodických setkání. Sledujte nás a přihlaste se včas!