Podpora práce s třídou v krizi a žáky v dysregulaci

Dne 12. listopadu proběhlo Metodické setkání sociálních pedagogů, jehož cílem bylo poskytnout účastníkům praktické a metodické nástroje pro práci s žáky ve školním prostředí.

Hostem setkání byl zástupce Pedagogicko-psychologické poradny Ostrava, který účastníky seznámil s Metodikou pro práci s třídou v krizi a Metodikou pro práci s žákem v dysregulaci. Přítomní pedagogové získali informace o možnostech využití těchto metodických materiálů v každodenní práci a prevenci problémů ve třídním kolektivu.

Dalším hostem byl tvůrce aplikace Younglink, která slouží k mapování vztahů a vazeb v třídních kolektivech a k hodnocení klimatu tříd. Účastníci se seznámili s principy fungování aplikace a jejími praktickými využitími pro podporu práce pedagoga při prevenci a řešení konfliktů ve třídě.

Součástí setkání byl také interaktivní workshop vedený Mgr. Petrou Staniekovou, zaměřený na efektivní komunikaci s problematickými žáky a jejich třídním kolektivem. Účastníci se učili, jak zvládat situace s žáky trpícími emočními záchvaty nebo výrazně projevujícími své emoce. Workshop nabídl praktické strategie a nástroje, které lze přímo aplikovat ve školní praxi, a poskytl prostor pro sdílení zkušeností mezi pedagogy.

Metodické setkání tak přineslo účastníkům nejen nové poznatky, ale také konkrétní inspiraci, jak efektivně podporovat žáky i třídní kolektivy v náročných situacích a předcházet eskalaci problémů ve školním prostředí.