Robotika hrou: Jak učitelé objevovali svět technologií pro nejmenší
V prostorách Moravskoslezské vědecké knihovny v Ostravě se 29. května uskutečnila vzdělávací akce, která ukázala, že s programováním se dá začít dřív, než byste čekali – klidně už v mateřské škole.
Workshop s názvem Práce s robotickými pomůckami v podmínkách MŠ a 1. stupně ZŠ přivítal pedagogy, kteří chtěli zjistit, jak robotické pomůcky jako Bee-bot a Ozobot mohou obohatit výuku dětí a mladších žáků. I ti, kteří dosud neměli s technologiemi žádné zkušenosti, si odnesli nejen nové poznatky, ale i praktickou jistotu, jak s dětmi pracovat v duchu moderního, hravého a interaktivního vzdělávání.
Robotické včelky a barevní robůtci se stali nástroji, díky nimž se děti učí základům logiky, programování, prostorové orientace nebo týmové spolupráce – a to vše formou hry. Nešlo ale jen o technologii samotnou. Workshop zdůraznil důležitost rozvoje jemné motoriky, samostatného řešení problémů a digitální gramotnosti v raném věku.
Lektorský tým Moravskoslezské vědecké knihovny připravil účastníkům zábavné i praktické aktivity, které si mohli sami vyzkoušet. Atmosféra byla nabitá nadšením, sdílením zkušeností i zvědavostí – jaké to asi bude, až děti roboty poprvé uvidí v akci ve své třídě.
Díky této akci si řada pedagogů odnáší domů nejen nové nápady, ale především odvahu otevřít svým žákům dveře do světa technologií.


