Rozvoj matematické (pre)gramotnosti s využitím prvků Hejného metody
Jak rozvíjet u dětí prostorovou představivost tak, aby jim pomáhala nejen při poznávání matematiky, ale i v každodenním životě? Právě tomuto tématu se věnoval vzdělávací seminář Rozvoj matematické (pre)gramotnosti s využitím prvků Hejného matematiky – rozvoj prostorových představ, který se uskutečnil 9. října v zasedací místnosti Sirius v Avion Shopping Parku.
Pod vedením RNDr. Renáty Zemanové, Ph.D. se účastnice ponořily do principů Hejného metody, která klade důraz na vlastní objevování, aktivní přemýšlení a práci s konkrétními situacemi. Formou praktické pracovní dílny si vyzkoušely řadu činností zaměřených na rozvoj prostorového vnímání u dětí – od jednoduchých manipulativních her až po aktivity, které rozvíjejí logické a geometrické myšlení.
Seminář zdůraznil, že rozvoj prostorových představ začíná už v raném předškolním věku, a že volbou vhodných činností lze výrazně podpořit porozumění prostoru i přirozený přechod dítěte k formální školní matematice. Diskutovalo se o typických obtížích, které mohou při tomto přechodu nastávat, a o možnostech, jak je v praxi efektivně řešit.
Díky podpoře projektu byly pro účastnice pořízeny didaktické pomůcky, které si mohly během semináře vyzkoušet a následně je využít ve své další pedagogické praxi.
Setkání přineslo nejen nové poznatky a inspiraci, ale i radost z objevování a hravého učení – přesně v duchu Hejného metody, která učí děti přemýšlet, chápat souvislosti a mít z matematiky radost.



