Uskutečnilo se otevřené jednání pracovní skupiny čtenářské gramotnosti, hosty byli školní knihovníci

S podporou školních knihoven a školních knihovníků jsme začali z iniciativy pracovní skupiny pro rozvoj čtenářské gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka již v rámci projektu MAP ORP Ostrava II. Pracovní skupina provedla ve školách dotazníkové šetření, jehož výstupy se staly základem pro další činnosti (nejen) v projektu – vzdělávání školních knihovníků, úhrada odměn z DPP, tisk čtenářských metrů nebo i například rozšíření podporovaných oblastí o školní knihovny v Programu na podporu rozvoje kvality školství z rozpočtu statutárního města Ostravy.

V rámci projektu MAP ORP Ostrava III v podpoře školních knihoven pokračujeme. Potřeby škol v oblasti školních knihoven jsou propsány ve strategických dokumentech projektu s výhledem na realizaci konkrétních aktivit od roku 2024, už nyní jsme ale uskutečnili otevřené jednání pracovní skupiny pro rozvoj čtenářské gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka cílené na školní knihovníky. Hosty jednání bylo nejen téměř 20 školních knihovníků z ORP Ostrava, ale také paní Edita Vaníčková Makosová z Národního pedagogického muzea a knihovny J. A. Komenského z Prahy, která je a vedoucí Centra školních knihoven a zároveň předsedkyní Klubu školních knihoven SKIP. Ta přijela se školními knihovníky projednat aktuální potřeby školních knihoven v ORP Ostrava a sdílet inspirativní příklady dobré praxe z jiných školních knihoven v celé ČR.

V rámci jednání byly diskutovány aktuální možnosti spolupráce škol (školních knihoven) s veřejnými knihovnami v ORP Ostrava, z nichž největší jsou Knihovna města Ostravy a Moravskoslezská vědecká knihovna, partneři projektu. Zajímavé byly například informace o aktivitě Knihovny města Ostravy, která kombinuje robotiku a práci s textem nebo informace o Markerspace dílně v Moravskoslezské vědecké knihovně nebo o vzdělávání školních knihovníků ve stejné knihovně.

Zdroje inspirace, zajímavé odkazy