Výsledky českých žáků v šetření PISA 2022: shrnutí odborného panelu IPs DATA

Na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy se dne 20. 11. 2025 uskutečnil 8. odborný panel projektu IPs DATA, který se zaměřil na výsledky českých žáků v mezinárodním šetření PISA 2022 a na možnosti dalšího rozvoje jejich vzdělávacího potenciálu.

Diskuse vycházela z dostupných dat a soustředila se na to, jak české školy dokážou podporovat žáky v klíčových oblastech vzdělávání. Vedle samotných výsledků šetření zazněla také témata nerovností ve vzdělávání a hledání cest, jak tyto bariéry systematicky snižovat.

Odborný panel propojil pohledy zástupců různých institucí a organizací a byl rozdělen do tří hlavních tematických okruhů:

  • matematická gramotnost žáků,
  • finanční gramotnost žáků,
  • tvůrčí myšlení žáků.

Cílem setkání bylo nejen pojmenovat aktuální stav, ale také otevřít diskusi o konkrétních možnostech, jak dlouhodobě podporovat rozvoj potenciálu všech žáků.

Kde najdete více informací

Podrobné shrnutí odborného panelu a související informace najdete ve zdrojovém článku zde.