Výsledky českých žáků v šetření PISA 2022: shrnutí odborného panelu IPs DATA
Na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy se dne 20. 11. 2025 uskutečnil 8. odborný panel projektu IPs DATA, který se zaměřil na výsledky českých žáků v mezinárodním šetření PISA 2022 a na možnosti dalšího rozvoje jejich vzdělávacího potenciálu.
Diskuse vycházela z dostupných dat a soustředila se na to, jak české školy dokážou podporovat žáky v klíčových oblastech vzdělávání. Vedle samotných výsledků šetření zazněla také témata nerovností ve vzdělávání a hledání cest, jak tyto bariéry systematicky snižovat.
Odborný panel propojil pohledy zástupců různých institucí a organizací a byl rozdělen do tří hlavních tematických okruhů:
- matematická gramotnost žáků,
- finanční gramotnost žáků,
- tvůrčí myšlení žáků.
Cílem setkání bylo nejen pojmenovat aktuální stav, ale také otevřít diskusi o konkrétních možnostech, jak dlouhodobě podporovat rozvoj potenciálu všech žáků.
Kde najdete více informací
Podrobné shrnutí odborného panelu a související informace najdete ve zdrojovém článku zde.
