Podpora nadání v MAP IV
Nadání se obvykle definuje jako soubor vrozených vloh, které předurčují člověka k dosažení nadprůměrných výkonů v určité oblasti. Existuje mnoho definic nadání, ale většina z nich se shoduje na následujících klíčových znacích: vysoké intelektové schopnosti, specifičnosti nadání, kreativitě, motivaci a vytrvalosti.
Podpora nadání v našem projektu vychází ze Strategie 2030+, Dlouhodobého záměru vzdělávání ČR 2023-2027, ale i krajských a místních dokumentů (Strategický plán rozvoje vzdělávání ORP Ostrava do roku 2025), ale i z dlouhodobých priorit města Ostravy.
V rámci projektu MAP ORP Ostrava IV probíhá podpora nadání v několika úrovních:
- zařazení pozice „oblastní koordinátor podpory nadání“ – Ing. Martina Čaputová, se kterou si mohou školy dohodnout osobní konzultace i dlouhodobou podporu při zavádění systému identifikace a podpory nadání,
- metodická setkání školních koordinátorů nadání,
- zařazení tématu podpory nadání do strategické linie projektu a dokumentů, které budou výstupem projektu,
- přímá podpora nadání v podobě kvalitních implementačních aktivit,
- zřízení samostatné podstránky k podpoře nadání.
Na stránce podpory nadání můžete nalézt INTERNETOVÉ VZDĚLÁVACÍ ZDROJE určené nejen pro pedagogy, ale i pro domácí využití rodiči, doporučené zdroje informací k tématu podpory nadání, aktivity k podpoře nadání statutárního města Ostravy, informace o dotačních programech města nebo příklady projektů podpořených v programu TALENTMANAGEMENT města Ostravy.
Zajímáte se o podporu identifikaci a podporu nadání? Přemýšlíte o nastavení systému práce s nadanými dětmi ve vaší škole? Není nic snazšího, než kontaktovat oblastní koordinátorku podpory nadání Martinu Čaputovou a domluvit si schůzku (kontakty naleznete ZDE).